onsdag 15. april 2009

Norsker i fleng på besøk!

På tide med ett nytt innlegg, tar litt tid mellom hver hehe:)
Siden sist har jeg vært i Lima, hvor en haug Norske kom seilende.
Derifra dro noen langs kysten, mens jeg og noen dro til jungelen.
Etter å ha sett en gjeng rare planter, dyr og aper(som mange mener går under mennesker),
dro vi altså: Harald, bjørnar, torstein, Per Olav, Anne M og jeg videre til cuzco, der prøvde jeg, per olav og spesielt Harald malariatabletter. De som bryr seg kan få servert den historien senere en gang ;o)Ellers når vi kom til cuzco traff vi Fjellheimgjengen(flaff flaff gjengen).
Der ble vi et par dager og var på Machu picchu og sånn forskjellige småting..


Syntes jeg måtte ha med det bildet da, sånn
hvis det er noen som er i tvil om at jeg var der!
Det var igrunn ganske fasinerende!







Det dere ser her til venstre
er Thomas som er igang med konspirasjonsteorier for å forklare hva som virkelig skjedde med
Machu Picchu..
Feks forklaringen på at alle forsvant så fort derifra var
visst sentraliseringen, alle ungd. ville inn til byen.. så vet dere det!















Per Olav foto position!
Forøvrig ikke fra machu, men et sted
hvor vi så utover Cuzco!

















Et bilde til fra jungelen, syntes det treet var stort nok til å kunne bli med på et bilde!
men sånn ellers når vi var ferdig med cuzco dro vi videre til Puno med en egen buss yaa, konge altså!








Her sitter jeg og tygger coca, kos:)
Det hjelper på hvis man er gåen i magen el hodet..
Alt for å ungå flaff!








Der til Høyre ser dere Julian og Guro. Forresten ikke
så langt unna Julian ble tatt av dage, av en skalla
fyr som prøvde å sove!

Jaja, Puno, der traff vi de andre Norske igjen og ble tilsammen 27 el noe sånnt!
Dagen etterpå bar det ut på sivøyene for andre gang,
helt greit, men ble morsommere da det ble litt ordentlig vær på vei ut til en øy litt lenger ut,
det var god stemmning, i alle fall for noen hehe.


På øya hadde de kleskoder,
altså mer enn vi har.. Hehe de har forkjellige luer og klær
hvis de er interressert el gift
eller ungkar osv, kjekt hehe

Jaja, etter en del der dro vi videre til Colca dalen, som ble min andre gang på noen få
uker! Det bildet ble tatt første gangen der,
og for de som lurer er det langt ned der,
var litt nervøs ja!
Sånn ellers var vi innom de varme kildene
å bada et par ganger og så så vi på condoren, verdt å se:)





Jaja, nok om det, vi kom oss til Arequipa, hvor alt var
gjort klart til åpning av barnehjemmet og den nye kirka.
De lokale syntes det var knall med mange Norske på besøk:)












Men der begynner problemer igjen, kort oppsummering;
jeg ble vanna midt på natta, forsøkt lurt i en
haug med engangs vannglass i trappa, gjeise
spraya på, fikk sydd igjen buksebein og gensere,
yogurt i stede for solkrem i flaska osv.
jaja, det er notert og skal ordnes opp i
i Norge, de som føler seg truffet burde
glede seg hehe:)






Ellers gikk åpninga av barnehjemmet knirkefritt,
En leder i Rotary var møtt opp, og mange med han, var skikkelig god stemning med hele opplegget.





Var bibelkurs fredag og lørdag, noe som var veldig fint!
Bibeltimer på kryss og tvers med Norsk og Spansk, men med samme ånd! Ganske intensivt da.
de som klager på lange møter i Norge: Søndag hadde vi ett møte som varte 5t og ti min, men fikk ti min pause midt i så si 5t!!!!!!
Alt i alt har jeg i alle fall hatt en knall, og slitsom tur rundt om i peru.
Nå skal jeg begynne med senger til ungene som forhåpentligvis kommer snart til hjemmet!
Noen tilfelldige bilder på slutten her! Legg merke til dassrullen haen politien bærer på, beredskap kan mann si!


Kanon, takk til alle som var med, det var en utrolig bra tur!

2 kommentarer:

  1. hehe, ja morro var det på tur med grupo loco!!!!
    skal jeg føle meg truffet???? jaja du har vel inside info du??!!!! ellers takk for fine dager svoger! hilsen Helmer.

    SvarSlett
  2. Hei aspicbroder!

    Du har no virkeli fått med det meste på det innlegget ditt. Takk for en knalltur! Her sitte eg i 4 grader, pissregn og smeltande snø og lengta tilbake kan du tru. Høyrer rykte om ein viss ekspedisjon innover Colcadalen. Spennande! Du får bare stå på og lage senger.
    Hels folket som er igjen på barneheimen då!

    SvarSlett